dimarts, 1 de febrer del 2011

ELS NOUS CAMINS DE LA RESTAURACIÓ

El principi del s. XXI està marcat per una evolució constant al món de la Restauració. En aquesta indústria el principi no tan sols es vendre sino satisfer les expectatives dels clients. Aquests han desenvolupat un ''valor afegit'' a l'hora de buscar on consumir, ja que s'ha donat un canvi d'hàbits per les noves propostes al ingerir beguda i/o menjar.
Algunes de les noves ofertes són:
1. Els nous Cafés, on principalment destaquem les noves ofertes de cafés podent provar-ne de molts països diferents(ocorreix el mateix amb les infusions i el te)
2. Els nous Bars de ''tapes'' recòrden a les antigues tabernes, es ven de tot però reinvindicant el ''tapeo'' com a menjada completa. 
3. Burguers i bocateries, aguanten bé les crítiques per l'obesitat gràcies a la publicitat i la força de les marques.
4. Xocolateries.
5. Bars-Restaurants-Vinoteques, lògicament, predominen els vins amb un gran asortiment en Denominacions d'Origen.
6. Els especialitzats en menjar vegetarià, ètnics i restaurants temàtics.
7. Els bars de copes o pub's, amb molta diversitat per a ''gent guapa'', joves ... on predomina l'esnobisme.
8. Els sushis-bar, que comencen a proliferar en les grans ciutats.
9. Els de sempre, les ''tabernes recuperades'', amb jazz, sidreries, cocteleries... Encara perduren al comerç.
10. Els asiàtics, desde xinés, japonés o vietnamita o les denominades ''fusions'' on pots trobar un poc de tot. També dins d'aquest grup destacariem els populars WOK, buffets on el menjar asiàtic comparteix espai amb altres tipus de cuines.
11. Per últim, en aquesta categoria parlem de restaurant de ''nova cuina'', on la característica principal és l'art a l'hora de cuinar i presentar. És un tipus de restauració prou de moda, gràcies als cuiners i cuineres mediàtics, com Martín Berasategui, Pedro Subijana, Carme Ruscalleda o Ferran Adrià, entre altres.

Les tabernes i mesons no han desaparegut, en les dues últimes décades sino que s'han transformat i actualitzat recuperant el seu estil interior, també han entrat al negoci de les franquícies i s'han projectat noves marques semblants a la taberna. Les que volen competir al mercat deurien de: Estar ben situats, amb espai suficient i decoració tradicional, contar amb un gran mostrador, bona beguda (cervesses diferents, vermouths, diversitat de vins...) per a acompanyar (pernil, formatge, embutits, tapes...) servei ràpid i informal (però educat) i una neteja sempre impecable.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada