dijous, 20 de gener del 2011

EL SERVEI EN BARRA

La barra és un dels llocs més importants dels establiments hostalers, i s'hauran de tindre en compte una serie de pautes per desenvolupar la nostra feïna correctament.
En la barra, el temps no ens sobra i hem de realitzar les nostres tasques amb rapidessa. És necessari fer-ho amb diligéncia i eficàcia, ja que els clients estan observant-nos en tot moment. Es pot donar lloc a converses amb els clients, aleshores serà necessari certa facilitat de paraula per a permetre una agradable estància.

N'hi ha coses que és deuen fer sempre, com per exemple saludar al client que acudeix o agrair-li l'haver vingut. Quan cregam oportú sugerirem noves consumicions, sempre amb tacte per a no molestar al client.
La superfície del mostrador deu estar sempre impecable i hem de retirar inmediatament els serveis utilitzats (plats, gots, tases...). A ser possible, sugerirem qualsevol cosa que puga agradar al client, però de manera que el client no es senta acosat. Necessitem qualitats humanes, inclús dots de psicologia que ens ajudaran a desenvolupar amb elegancia i facilitat la nostra tasca. S' ha de tindre molta cura de l'atenció que li donem als clients, però  mai abusar de la confiança, evitant bromes de mal gust o comentaris fora de lloc.
Deurem evitar converses prolongades amb els companys de treball , els clients es podrien sentir menyspreats. Per últim, però no menys important, no oblidar que per a netejar el material utilitzat és farà en un lloc adjunt i que la neteja de cambres frigorífiques i maquinària es realitzarà fora d'hores de servei.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada